Ljudreklam

 
What you say in advertising is
more important than how you say it
— David Ogilvy
 

Tyresö Shoppingcenter

 
The man who stops advertising to save money is like the man who stops the clock to save time
— Thomas Jefferson
 

Liljeholmen Shoppingcenter

   

Kista Gallerian

Kungens Kurva Shoppingcenter

Mirum Gallerian

Globen Shoppingcenter

En unik metod att nå kunder under inköp i ett köpcentrum, i alla publikutrymmen, är ljudreklam

Ljudreklam är inte något som bara hörs på vissa ställen, det hörs på alla våningar, i alla korridorer och även på bilparkeringen. Dessutom är användning av ljudreklam förmånligt och smidigt.

Vi designar er musikmiljö och digitala skyltning efter era önskemål och platsens förutsättningar. Allt för att kunder och klienter ska känna sig välkomna och finna sig tillrätta snabbare och få en positiv upplevelse.

Varför använda ljudreklam?

Ljudreklam profilerar dig, påminner och informerar

Det är ingen självklarhet att kunderna i köpcentret hittar till just din affär. Det finns massor av olika alternativ. Kunderna vill få idéer och information om nya produkter. Just det kan du stå till tjänst med via ljudreklam. Ge kunderna olika tips och få dem att göra t.ex. impulsköp.

Du når kunderna med din ljudreklam:

  • berätta om din butik
  • berätta var den finns
  • vad du har att erbjuda; produkter, trender, extrapris, program, gäster, PR-jippon etc.

Använd vår sakkunskap

Den kommunikation som fungerar i köpcentrum skiljer sig ofta från annan reklam.

Vi på Funktionell Musik producerar årligen tusentals ljudreklamer till hundratals olika butiker i över 40 olika köpcentrum. Du kan lita på vår sakkunskap.

Ljudreklam i ditt köpcentrum

  • produktion och återgivning
  • ljudreklamen når kunderna i alla publika utrymmen, på alla våningar, även i garaget
  • är ett ypperligt media för info och extra erbjudanden, för att få kunden till just din affär

Producering av ljudreklam

  • reklamen produceras i vår studio, spelas upp under en veckas tid två gånger per timme, över 150 gånger under en normal vecka
  • till reklamen kan bifogas ljudeffekter, t.ex. en ljudlogga och musik (kostnad tillkommer, fråga efter offert)
  • det går bra att använda färdiga spottar
  • det går även att välja tal på engelska och norska

OBS!

Om du vill att din reklamkampanj ska börja på måndag kom då ihåg att vi måste ha din text senast onsdag veckan innan, kl 10.00.

Tveka inte att ringa oss, vi finns till för att bistå dig!

 
 
 

Produceras egna ljudspottar skickas dom till oss som mp3 eller wav. Känner du dig osäker över något, ring: 08 447 10 00.

 
 
 

Att planera ljudreklamen

Kom ihåg att:

Texten du själv skrivit ger din affär ett "ansikte", en atmosfär. Bättre med en kort och snärtig än en lång och tjatig.

Undvik:

Långa förteckningar. Du vill ju ha in kunden i butiken för att där berätta och visa.

 
 
 
 

I åldersgruppen 15–69 år är det 33% som besöker ett köpcentrum minst en gång per vecka.

Ljudreklam skapar action hos er. Fler än 30% av besökare i ert köpcentrum kommer att agera. Det börjar med ett besök i er butik.

 

Att förverkliga ljudreklamen

1. Skriv en text med vad du vill ha sagt, åt vem den är riktad och vad du vill påminna om

  • utbud, säsongsvaror, extrapris, att butiken förnyats
  • kom ihåg att nämna ditt företagsnamn,

  • vi rekommenderar att berätta 3 gånger vilka produktmärken det gäller

2. Skicka texten till din kontaktperson hos oss

Uppge:

  • kontakt- och fakturauppgifter
  • period för uppspelning av din reklamspot
  • välj manlig eller kvinnlig röst

3. Vi hjälper dig gärna med utformningen av din text

4. Ljudreklamen produceras och körs ut på överenskommen vecka från måndag till söndag om inget annat avtalats.

 

Funktionell Musik producerar: lokal, regional, samt rikstäckande ljudreklam för butiker, hotel,  köpcentrum, varuhus och ansvarar för support.

Funktionell Musik producerar radioreklam, TV-spottar, reklammusik och ljudloggar. Vår ljudreklam servar över 40 köpcentrum och över 1800 butiker.

 

Läs vad några utvalda kunder i ett utvald köpcentrum tycker:

 
Ljudreklam är verkligen ett bra och enkelt sätt att nå våra kunder när de är i köpcentrumet. Jag kan varmt rekommendera Funktionell Musik och deras mediekanal
— Sara Galloson, ägare av Saras Klippotek i Jakobsbergs Centrum
Ljudreklam har verkligen hjälpt oss när vi skulle öka vår närvaro i vår butik. Med ljudreklam direkt ut i köpcentrumets offentliga lokaler kunde vi snabbt och enkelt få ut våra budskap till människorna som redan befann sig i gallerian. Kostnaden för ljudreklam jämfört med andra alternativ är också verkligen kostnadseffektivt
— Käth Pyyhtiä, butikschef Hemköp i Jakobsbergs Centrum
 
En intressant aspekt är att när kunder kommit in i vår butik har de spontant nämnt ljudreklamen. Så vi är övertygade om att detta fungerar. Ljudreklam kommer att fortsätta att vara en viktig del av vår marknadsstrategi
— Stefan Hanell, butiksägare BJ Mode Jakobsberg Centrum
 
 

Ta kontakt med en av våra specialister så berättar vi mer.